Verbouwgarantie

Opdrachtgevers geven de BouwGarant-aannemer gemiddeld het rapportcijfer 8. In 2011 hebben circa 700 opdrachtgevers hun aannemer op diverse aspecten beoordeeld. Nagenoeg alle respondenten zijn particuliere opdrachtgevers.

De resultaten zijn afkomstig van de BouwGarant-Tevredenheidsmeter. Middels de Tevredenheidsmeter kunnen opdrachtgevers online hun oordeel geven over de kwaliteit van het geleverde werk. Maar ook over de service en klantgerichtheid van de aannemer.

Dat een bouwbedrijf is aangesloten bij BouwGarant is voor bijna driekwart van de respondenten bij de selectie van doorslaggevend belang. Verder zijn de reputatie van het bedrijf, prijs van de offerte en de duidelijkheid van de offerte belangrijke zaken waarop wordt gelet.

Prijs en kwaliteit zijn vanzelfsprekend van grote invloed op de uiteindelijke tevredenheid. De serviceoordelen vormen echter de belangrijkste aspecten in het vormen van het eindoordeel. Denk hierbij aan het nakomen van afspraken, klachtafhandeling en vlot reageren op vragen.

Bouwbedrijven waarbij de klant centraal staat, ook als het werk is opgeleverd, scoren beter.

De Tevredenheidsmeter is ontwikkeld door BouwGarant in samenwerking met het EIB (Economisch Instituut voor de Bouw) en bureau Tam Tam.